קידום ממומן היום נעשה בשיטת ה PPC, ראשי התיבות של PAY PER CLICK או בעברית תשלום פר
קליק. זהו מודל פרסום מקובל מאוד באינטרנט. גוגל עושה בו שימוש נרחב, אך לא רק, גם פייסבוק
ורשתות חברתיות אחרות מציעות שירותי פרסום במודל PPC. אבל כיצד בדיוק עבוד תשלום פר קליק
ואיך משתמשים בו לצורך קידום ממומן בראשון לציון?


על זאת נדבר הפעם, אך ראשית כל בואו נתחיל מהיתרון של תשלום פר קליק. ובכן היתרון של קידום
PPC הוא היכולת להשיג תוצאות מידיות, זאת בניגוד לקידום אורגני בו נדרש זמן רב עד שמרגישים את
התוצאות. בקידום אתרים PPC מודעות הפרסום שלכם מופיעות במנועי החיפוש או ברשתות
החברתיות באופן מיידי לאחר שהגדרתם את מאפייני הקמפיין ושילמתם עבורו. כלומר התוצאות יכולות
להגיע תוך דקות, זאת בהנחה שהגדרתם ואפיינתם נכון את הקמפיין. יתרון נוסף של קידום PPC הוא
שאינכם נדרשים לשלם עבור הופעת המודעה, התשלום הוא אינו על חשיפה למודעה אלא עבור הקלקה.
מודל זה מאפשר לעסקים לתכנן נכון את תקציב הפרסום שלהם במונחים של החזר השקעה.
ברמת העיקרון כל אחד יכול לבנות קמפיין תוך דקות (למרות שקמפיין מקצועי דורש מחקר וחשיבה)
ומייד לקבל חשיפה בקרב קהל הגולשים. אך אל תטעו לחשוב שזה מבטל את הצורך בשירותי קידום
אתרים. חש לדעת ולהבין בשיווק דיגיטלי על מנת לבנות נכון את הקמפיין הפרסומי ולקבל תמורה
איכותית עבור תקציב הקידום שלכם.


קידום מממומן PPC – כיצד זה עובד?


לצורך ההסבר נתמקד בהסבר על קידום ממומן בגוגל, זוהי אחת מהפלטפורמות החשובות ועקרונות ה
PPC שלה דומים גם לרשתות החברתיות.
השלב הראשון לצורך קידום ממומן בראשון לציון (PPC) הוא הגדרת מילות המפתח. מילים, או ביטויים,
אלו מתבססים על ביטוי החיפוש אותם המשתמשים מזינים בשורת החיפוש. לפעמים זה די טריוויאלי ,
אם למשל יש לכם עסק למכירת סושי בתל אביב, בוודאי תרצו לקדם ביטויים בסגנון ”משולחים סושי
בתל אביב“. אך מכיוון שאינכם היחידים שמבצעים משלוחי סושי בתל אביב, הדבר דורש מחקר יותר
מעמיק. המטרה של מילות המפתח היא לגרום לגוגל להציג את המודעה לכל מי שמחפש ביטוי זה
בגוגל. נשמע יחסית פשוט לקדם בשיטת ה PPC, אך הדבר קצת יותר מורכב. בוודאי אינכם היחידים אשר
מקדמים את אותם הביטויים, אחרי הכל אתם צריכים קידום כי זהו שוק תחרותי, ולכן גוגל מנהלת סוג
של מכירה פומבית לגבי שטחי הפרסום. אך במקביל גוגל גם מפעילה שיקולים אחרים ומתעדפת את
סדר המודעות עם שקלול של דירוג האתר. גם הצלחת הקמפיין משפיעה על תיעדוף המודעות בגוגל,
ככל שיותר יקליקו כך המודעה גם תזכה ליותר חשיפה.


PPC לא רק בתוצאות החיפוש


האפשרויות לקידום אתרים PPC הן רבות ואינן מסתכמות אך ורק בתוצאות החיפוש של גוגל. באתרים
רבים ישנם שטחי פרסום בהם גוגל מציבה באנרים היכולים להתבטא במודעות טקסט, תמונות ואפילו
ווידאו, כולם במודל פרסום PPC. ולא רק גוגל בתמונה – רשתות חברתיות שונות כמו פייסבוק,
אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר ואחרות עובדות לפי מודל זה.
אם גם אתם נזקקים לקידום ממומן בראשון לציון, פנו לחברת SBMEDIA המתמחה בקידום ושיווק
דיגיטלי.\