קידום אתרים במנועי חיפוש מתרכז בעיקר במנוע החיפוש של גוגל אשר שולט על כשמונים אחוזים מהשוק (81% ליתר דיוק). עד היום הורגלנו לתמהיל שיווק המשלב בתוכו קידום אורגני לצד קידום ממומן. אך מניתוחים ותצפיות של המגמות בענף כנראה שנכנסנו לשינוי מגמה מעניין בכל הקשור לקידום ממומן. נראה שהקידום הממומן הופך להיות יותר ויותר דומיננטי. תוצאות החיפוש של גוגל מורכבות משני דברם שונים בתכלית. חלקן הן מודעות בתשלום המופיעות בתוצאות החיפוש. חלקן האחר הוא תוצאה של דירוג האתר בעיני גוגל והתאמתו למילות החיפוש ומאפייני המשתמש (כמו למשל מאיזו מדינה הגולש). תנועת הגולשים האורגנית, כלומר זו המגיעה כתוצאה ממעמדו הטבעי של האתר נחשבת לאיכותית ביותר. היא מבטיחה לגולש תוצאות איכותיות התואמות לחיפוש שביצע. אך מצד שני אנו חייבים לקחת בחשבון כי קידום אורגני של האתר לוקח זמן, יתכן כי גם הזמן עצמו (וותק האתר) הוא אחד מהגורמים המשפיעים על מיקום האתר בתוצאות החיפוש.
לפני עשור קידום אתרים בגוגל היה הרבה יותר פשוט וזה היה תור הזהב של הקידום האורגני. באינטרנט פעלו פחות אתרים ואולי גם מנגנון הדירוג של גוגל היה פחות מתוחכם ומורכב, לכן במקרים רבים פרסום של כמה מאמרים עשה את העבודה והביא את האתר למקום טוב בתוצאות החיפוש, אפילו די מהר. אך היום זהו אינו המצב, קידום אתרים אורגני הפך להיות תהליך ארוך ומורכב, דבר אשר הפך את האפשרות של קידום ממומן ליותר אטרקטיבית. אמנם אין צורך לשלם לגוגל על מנת להופיע בתוצאות החיפוש, אך לקידום אורגני בהחלט ישנן עלויות. ההבדל הוא שלא משלמים אותן לגוגל אלא לאנשי קידום אתרים. וכך כאשר האתרים צריכים לבחור בין קידום ממומן אשר מביא תוצאות מידיות, לבין קידום אורגני שגם עליו משלמים ומביא תוצאות אטיות, ברור שהם נוטים להעדיף את הקידום הממומן. הוא מביא לאתר תוצאות מידיות וניתן להעריך פחות או יותר מה תהיה התוצאה של קמפיין פרסום ממומן. להעריך את תוצאות הקידום האורגני במונחים של תנועת גולשים עתידית זה כמעט בלתי אפשרי. עסקים חושבים במונחים של החזר השקעה ROI, לא פשוט להעריך מה יהיו התוצאות העתידיות מבחינת כמות התנועה ואחוזי ההמרה בקידום אורגני.
קידום ממומן על פי הנתונים הסטטיסטים שמספקת לנו גוגל, 92% מהתנועה של גוגל מופנית אל האתרים מהדף הראשון של תוצאות החיפוש. כמות התנועה המגיעה מהדף השני היא נמוכה ב 92% לעומת הדף הראשון. נתון זה לא מותיר מקום לשום ספק, כל אתר רוצה להופיע בדף הראשון ואם אפשר אז גם בשורה הראשונה של תוצאות החיפוש. קידום אורגני יכול לשאוף להגיע לתוצאות החיפוש הראשונות, אך הוא לא יכול להבטיח זאת. לעומתו הקידום הממומן מביא את האתר לתוצאות החיפוש הראשונות תמורת תשלום, כלומר התוצאות מובטחות וידועות מראש. אם נוסיף לזה את הנתון שרבים מהגולשים בכלל לא מודעים לכך שהקישור המופיע בתוצאות הוא למעשה מודעה בתשלום, למרות שזה מסומן באותיות AD, נבין מדוע הגיע תור הזהב של הקידום הממומן. ואין ראייה יותר טובה לתור הזהב של הקידום

הממומן מאשר הדוחות הפיננסיים של גוגל. על פי הדוחות של שנת 2018, כלמעלה מ80% מהכנסותיה של גוגל נבעו מתקבולים על מודעות פרסום. לסיכום, אתרי אינטרנט עסקיים אינם יכולים להרשות לעצמם להמתין חודשים על מנת להתחיל להרגיש את התוצאות של הקידום האורגני. הם צריכים פתרון מידי ופרסום ממומן מספק להם את הסחורה.